Bănuiesc că ați auzit de generația Millennials, nu? Când vă gândiți la Millennials, la ce vă gândiți inițial?

Stereotipul ar fi generația tânără, care se descurcă cu tehnologia, schimbă job-urile precum șosetele și iau totul de-a gata. Generalizările acestea au schimbat percepția despre Millennials, care sunt descriși ca mai sus, ca grup. Dacă ne uităm dincolo de suprafață, vom constata că sunt mari diferențe între Millennials născuți în anii 1980 și cei născuți în 1990.

Millennials mai în vârstă ating acum pragurile în viață asociate cu succesul, la maturitate. În decada 30, ei au deja cariere bine stabilite și cel puțin o decadă de experiență în buzunar. Mulți dintre ei sunt deja căsatoriți, au copii, își cumpără case și mașini. Poate cel mai important, încep să acumuleze active, și mai au mulți ani în care vor „produce” înainte.

Acum, în contrast, Millennials mai tineri abia au terminat facultatea și intră pe piața muncii. Ei se stabilesc ca adulți independenți acum și pun pietrele de temelie pentru realizările pe care colegii lor de generație mai în vârstă deja le-au realizat.

Dacă-mi permiteți o comparație plastică, Millennials în vârstă sunt telefonul flip, au crescut cu telefoane mobile și tehnologie înainte de Era social-media, pe când cei tineri sunt generația iPhone. Au crescut direct cu smartphone-uri și social-media. Pe parcursul vieții, au avut la dispoziție toată informația acumulată de omenire, de-a lungul a secole, practice, la discreție – la câteva click-uri distanță. Au experimentat criza financiară globală când erau în liceu sau facultate. Au văzut cum părinții lor au avut probleme din această cauză, și au intrat în rândul adulților știind clar la ce să se aștepte.

Ei au o abordare mai pragmatică în viață față de generațiile anterioare. Au îmbrățișat experiența sharing-ului (uber, airbnb, taxify, bike-sharing ) și trăiesc pentru experiențe, nu lucruri. Zic lucrurilor pe nume pe social-media, indiferent dacă e bine sau nu și nu dau înapoi de la părerile lor. Lumea se schimbă. Și această generație este dovada vie că lumea se schimbă. Se schimbă valorile în care credem, se schimbă cee ace comunicăm și cum o facem.

Asemănător oamenilor, companiile se schimbă și ele. Companii inexistente acum 10-20 de ani și care nu produc un produs palpabil, au capitalizări mai mari decât companii tradiționale.  Dar indiferent de generația de care aparținem, de cât de înclinați suntem către tehnologie sau nu, există un numitor comun, ceva care ne leagă. Există cineva care ne cunoaște mai bine chiar decât credem noi, mai bine decât cealaltă jumătate semnificativă.

Google. Ei bine, da. Google deține o cantitate impresionantă de informații despre fiecare dintre noi, fie că utilizăm Facebook sau nu sau că suntem utilizatori de smarphone-uri. Dacă după recentul scandal Cambridge Analytica, atenția publică s-a focusat pe Facebook, am rămas trăsnit când am aflat cam ce știe Google despre fiecare dintre noi.

Am participat recent la un curs intensiv de marketing online și am aflat că la fel cum Facebook colectează date despre noi, fie că avem cont sau nu, la fel face și Google. Compania permite tuturor să renunțe la reclame targetate, dar asta nu înseamnă că se oprește din a colecta date.

Google știe fiecare search pe care l-am făcut. Ne știe locația, istoria locațiilor, știe tot istoricul de căutare, știe istoricul mesajelor și al convorbirilor telefonice dacă folosim Android. Știe cât am stat pe fiecare site, ce am cumpărat, ce am pus în coș și am șters ulterior, știe la ce reclame am reacționat, știe orientările noastre politice, religioase și sexuale, deși spune că pe acestea din urmă nu le folosește.

Interesant mi s-a părut că dacă la Facebook cumva te aștepți să știe tot despre tine și e un preț pe care îl plătești pentru a folosi rețeaua socială, Google strânge datele mult mai subtil. Vă urez succes să găsiți toate meniurile din care să vă dezabonați de la serviciile prin care Google strânge datele. E un labirint de meniuri și opțiuni. Însă scopul scuză mijloacele. Chiar dacă Facebook și Google strâng date despre noi spre a putea vinde reclama mai eficient(a), Google o face livrând ceva înapoi, nouă tuturor.

Dezvoltările tehnologice pe care aceast grup de companii le face sunt cu adevărat uimitoare: fie că vorbim de mașini autonome (Waymo), fonduri de venture capital (GV, CapitalG), internet broadband (Google Fiber), research în biotehnologie (Calico), research în științele vieții (Verily), inovație urbană (Sidewalk Labs), incubatoare de tehnologie (Jigsaw), cybersecurity (Chronicle), inteligentă artificială (DeepMind) sau proiecte semi-secrete (X), Google a migrat de la un simplu motor de căutare, la un colos cu câte un picior în fiecare zonă de creștere interesantă. Prin urmare, cred eu, este aici și va rămâne și va schimba modul în care interacționăm și folosim internetul.

Fie că ești la început de drum, sau că deja ai o carieră de succes, fie că te-ai născut cu telefoane cu butoane sau direct cu smartphone, recunoști că lumea se schimbă cu o viteză nemaîntâlnită în trecut. Progesul tehnonologic e palpabil aproape, și nu mai e liniar ca în trecut, ci exponențial.

Trebuie să fim parte a schimbării. Și putem fi destul de ușor. Știu că nu avem timp. Știu că poate nici nu înțelegem complet modelul de business ale acestor companii sau că poate zona noastră de specialitate e în altă parte. Dar nu trebuie să fii un geniu economic să realizezi că nu există concurență reală pentru Google și Facebook. Că împreună au undeva la 95% din piața de publicitate online. Și că fac bani.

Poți să faci și tu bani cu ele, investind în aceste companii, și nu numai, prin intermediul OTP Global Mix. Citește buletinul lunar să vezi în ce investim pentru tine, și de ce.

Nu în ultimul rând, vă las să vedeți puterea Google la treabă. Iată cum asistentul Google face o rezervare la un salon. E pur și simplu incredibil!

Nu închei acest articol până nu mă asigur că am reușit să fiu cât mai explicit: înainte de a face orice investiție, informează-te, află cât mai multe despre fondurile de investiții și cum funcționează acestea.

Acest articol nu reprezintă o ofertă de a tranzacționa unități de fond emise de OTP Global Mix (Autorizație ASF 30/29.10.2015, înregistrat în Registrul ASF la nr. CSC06FDIR/400098) și nici acțiuni sau alte instrumente financiare emise de companiile menționate în cadrul acestui articol.

 

Adrian Anghel, Head of Sales

Avertisment

Acest articol are caracter pur informativ și prezintă opinii personale ale autorului. Articolul nu reprezintă o recomandare de investiții din partea OTP Asset Management România SAI S.A. sau o ofertă fermă de a contracta produsele financiare la care face referire acesta. De asemenea, articolul nu reprezintă o consiliere financiară personalizată cu privire la investiții sau consiliere fiscală/juridică. OTP Asset Management România SAI S.A. nu este responsabilă în privința potențialelor pierderi rezultate în urma tranzacțiilor desfășurate în concordanță cu ideile exprimate în acest articol. Deși informațiile prezentate au fost verificate cu atenție, OTP Asset Management România SAI S.A. nu este responsabilă pentru informațiile prezentate în acest document, acestea putând fi modificate fără nicio notificare prealabilă. Vă atenționăm că valoarea investiției dumneavoastră poate crește sau poate scădea în timp, iar performanțele anterioare nu reprezintă o garanție a realizărilor viitoare. Nu este permisă preluarea informațiilor din acest articol fără precizarea sursei.