Fondul de investiții OTP Obligațiuni poate aduce câștiguri mai mari decât produsele de economisire clasice, cum ar fi titluri de stat sau depozitele bancare. Fondul va investi preponderent în instrumente cu venit fix, cum ar fi obligațiuni de stat, municipale, corporative, titluri de stat, emise de emitenți din Europa Centrală și de Est, cât și în depozite bancare, etc. Așadar, fondul reprezintă o alternativă de economisire pe termen mediu pentru cei prudenți, obișnuiți să investească în instrumente financiare cu risc scăzut precum titluri de stat, obligațiuni guvernamentale, obligațiuni municipale sau corporative.
OTP Obligațiuni este un fond administrat activ și nu este administrat în raport cu niciun indice. Alocarea strategică a fondului își propune să urmărească standardul EFAMA pentru categoria fondurilor de obligațiuni respectiv de cel puțin 80% investiții în instrumente cu venit fix și maxim 20% în numerar și echivalent. Investițiile fondului în alte active nu vor depăși 10%. Fondul nu va investi în acțiuni. Maxim 20% din activul fondului va putea fi investit în obligațiuni convertibile. Aceeași limită se aplică și investițiilor în titluri de valoare garantate cu active/obligațiuni ipotecare.
Prin alocare strategică a fondului de investiții în obligațiuni se înțelege alocarea portofoliului fondului pe categorii de active pe termen lung. Pe termen scurt și mediu, administratorul poate devia de la această alocare strategică pentru a capta oportunitățile oferite de piețele financiare.
Fondul își propune creșterea capitalului pe termen mediu și lung.
Recomandat investitorilor cu profil de risc mediu care urmăresc obținerea unui câștig de capital în condițiile unor fluctuații moderate.
Diversifică-ți economiile adăugând fonduri de investiții pe lângă depozite la termen sau titluri de stat din portofoliu!
Beneficii potențiale
- Performanță: Îți oferă potențiale randamente semnificativ mai mari decât cele oferite de produsele clasice de economisire, pe un orizont de timp mediu și lung.
- Risc scăzut: Te simți confortabil datorită riscului redus pe care îl are investiția ta, pe termen mediu. Fondul este în categoria 2 din 7 de risc conform ISRR (Indicatorului Sintetic de Risc si Randament).
- Flexibilitate: Nu depinzi de date de scadență fixe, ca în cazul depozitelor bancare, ai acces oricând la investiția ta. În plus, acumulezi zilnic performanța reflectată în valoarea unitară a activului net, în cazul în care decizi să răscumperi unitățile de fond deținute.
- Diversificare: Accesezi o paletă largă de obligațiuni tranzacționate pe multiple piețe europene cu o investiție minimă.
Riscuri relevante
- Chiar dacă fondul are un profilul de risc scăzut, acest fapt nu înseamnă că fondul este lipsit de riscuri.
- Risc de emitent: Un emitent de instrument financiar aflat în portofoliul fondului poate să nu plătească veniturile (dobânzi, cupoane) sau să nu plătească valoarea inițială investită (principal) de către Fond, caz în care fondul poate înregistra pierderi financiare.
- Risc de lichiditate: Pot exista situații în anumite conjuncturi din piață în care gradul de lichiditate să fie scăzut (este dat de numărul insuficient de cumpărători sau vânzători) și Fondul să nu poată să vândă sau să cumpere active imediat în cantitatea dorită.
Informații complete cu privire la riscuri găsiți în Prospectul de Emisiune al Fondului.
Fondul emite doua clase de unități de fond și anume Clasa R, destinată investitorilor de retail și Clasa I, destinată investitorilor instituționali.
Investitor de retail sunt toți investitorii persoane fizice și juridice care nu se încadrează în categoria investitorilor instituționali.
Investitorii instituționali reprezintă clienții încadrați ca și contra-parte eligibilă în conformitate cu prevederile art. 30 din Directiva UE nr. 65/2014: “firmele de investiții, instituțiile de credit, întreprinderile de asigurări, OPCVM(fonduri deschise de investiții) și societățile de administrare ale acestora, fondurile de pensii și societățile de administrare ale acestora, alte instituții financiare autorizate și reglementate în conformitate cu dreptul Uniunii sau cu dreptul intern al unui stat membru, guvernele naționale și serviciile lor, inclusiv organismele publice însărcinate cu gestionarea datoriei publice la nivel național, băncile centrale și organizațiile supranaționale